Sjuk...

Idag har jag varit i skolan och försökt att plugga till tentan. Men allt är så snurrigt och jag vet knappt vad är jag kursen går ut på, sen ä tentan bara på 3hp och jag känner inte direkt det gör något om jag failar på tentan nästa vecka. Orkar inte riktigt bry mig, antar att det är lite så när sommaren närmar sig.
 
Kl 18 idag börjar pubrundan som har temat "något man kan dö av". Jag kanske tar något seriöst, men min fantasi har tagit sommarlov så får bli såhär nu; cancersjuk.
 
 
Anonym:

Jag hoppas du förstår vilka känslor du kan röra upp genom att gå utklädd på det viset. Så många människor som har drabbats av den sjukdomen eller människor med anhöriga som drabbats av den här fruktansvärda, vidriga sjukdomen. Jag lovar dig att de kan ta otroligt illa upp och blir på riktigt ledsna. Det blir i alla fall jag. Den där "outiften" hör inte hemma i något festsammanhang. Jag önskar att du kunde förstå att det du klätt ut dig till är ingen maskeradkostym som hör hemma på en pubrunda utan det är ansiktet på en vidrig, ångestfylld pest som tar människors liv och splittrar miljontals familjer. Tänk på det. Och framförallt tänk på vilka känslor du väcker hos människor runt omkring dig med en sådan "utklädnad". Jag skriver inte för att jag vill att du ska må dåligt. Utan för att väcka din uppmärksamhet på vilka minnen och känslor du river upp hos mig.

Svar: Jag ber så mycket om ursäkt, självklart insåg jag mitt misstag väl utanför min port. Jag håller helt med dig, det var inte helt okej. Jag har också förlorat flera närstående i cancer och vet hur smärtsamt det är. Jag vill verkligen be alla om ursäkt för igår, jag var inte i mitt esse och detta var verkligen inte okej!!
Therese Fredriksson

Kommentera inlägget här: