11 roliga fakta om mig!

Det är så himla roligt att fundera ut roliga saker om mig själv. Denna lista har jag slipat på och fyllt på i två månader. Så hoppas ni gillar den. Sådana här listor kommer att dyka upp lite då och då! 
 
 
 
- Jag har en träningsblogg som är lösenordskyddad där jag skriver för min egen skull. Det är faktiskt min andra "hälso" blogg. Det är meningen jag ska peppa mig själv, se vad jag har gjort, se vad jag kan och se resultat! Den tragiska sanningen är att; vecka 1: asa pepp bloggar om maten och träningen. vecka 3: bloggar om misslyckande. vecka 4 (existerar inte då jag gått tillbaka till mina dåliga vanor...) suck. Jag hinner m.a.o. aldrig se resultat i praktiken trots att det är målet med bloggen.
 
 
 
- När jag var 10 år ville jag bli rättsläkare. Det var ju så enkelt att se döda personer på Jordan Rättsläkare som gick på TV...
 
- Jag vågar aldrig skriva mina åsikter på facebook eller i bloggen då jag ogillar folk som ifrågasätter mig. Jag är rädd att jag inte har rätt bakgrundsfakta och uttalar mig om något jag "inte har en aning om egentligen", framförallt med politiska uttalanden vilket jag inte är det minsta insatt i och i ärlighetens namn inte alltid förstår helt hundra. Jag förstår vikten av att kunna argumentare för sig, men jag kan verkligen inte det. Ibland så har man bara en känsla i kroppen att "jag vet vad jag tycker" men inte kan få fram det i rätt val av ord. Jag är m.a.o. inte den bästa talaren, skulle någon fråga skulle jag absolut aldrig ljuga och jag är inte rädd att säga vad jag tycker om någon som sagt frågar, men jag skriver gärna inte ett "spontant" inlägg om något! (Dock tog jag mig i kragen och gick emt mina principer och skrev ett inlägg för några veckor sedan om att jag ger pengar till hemlösa, det var ett stort steg för mig. läs det HÄR)
 
- Jag har svårt att ta emot kritik (kanske man förstod av punkten ovan) framförallt om det handlar om saker som jag gör eller säger utan att tänka efter. 
 
 
- Jag vet när jag har gjort fel och jag ber alltid om ursäkt, till slut!!
 
- Jag har haft oro, klump i magen eller ångest (eller vad man nu ska kalla det) sen jag varit liten...tyvärr. Jag har varit en väldigt orolig person och funderat på mycket. Det var inte förens förra året som jag lyckats kontrollera det i min vardag men sker något som jag inte riktigt har räknat med så kommer det igen. Mitt stora problem är att jag inte kan hantera besvikelse, det får bli mitt nästa mål!
 
 
- Jag gillar fiskbullar.
 
- Att flytta till Uppsala var det bästa beslut jag tagit i mitt liv. Jag har stärkt mig själv som människa på plan jag inte tror någon kan förstår (och nej jag pratar inte om att "bo själv eller flytta hemifrån", utan om inre styrka!). Av den anledningen är jag stolt över mig själv faktiskt! 
 
- Jag har sett en död person i mitt liv.
 
- Ett flertal av de som blev mina bästa/närmaste vänner under min uppväxt var vid mitt första intrycket några personer jag aldrig trodde jag skulle kunna en bli vän med...de trodde detsamma om mig! Idag skrattar vi bara åt det. (det här hänt FLER än två gånger!!)
 
- M.a.o. så kan jag ändra min första uppfattning av folk. Ett utav mina egenskaper jag har som jag faktiskt är riktigt stolt över! 
 
Detta får räcka för denna gång! Undrar om dessa fakta någon gång kommer ta slut? 
Amanda:

Kul lista! Jag gillar också fiskbullar :D

Svar: Tack! Du förstår att du är en av alla mina "fiender" som blev min bästa vän va? ;)
Therese Fredriksson

rememberthiis.blogg.se:

Kul lista!

Robex Lundgren:

Finna bilder

Boel:

Himla intressant lista :D

Kommentera inlägget här: