20 saker om mig

Jag tänkte jag skulle berätta lite om mig själv med lite fakta om mig. Förhoppningsvis vet du inte allt (om du nu inte är min pojkvän eller en nära vän) ;

 

Jag är motsatsen till konflikträdd. 

Jag har hellre få vänner som står mig nära. 

 

Jag tycker själv att jag passar otroligt bra i hatt. Jag är verkligen en hattmänniska, jag ser inte speciellt bra ut i glasögon t.ex.

Jag är en silvermänniska, äger bara ett äkta guld smycke.

Jag har svårt att slänga/skänka bort kläder (trots jag vuxit ur dem, jag kanske kan ha dem om ett år när jag tränat…jo tjena)

Jag äter varken tomat, gurka eller paprika (och flera grönsaker…)

Oscar är min första och enda stora kärlek i livet. 

 
Trots jag spanat in en väska eller klädesplagg länge och sedan beslutar mig för att köpa det står jag ändå och velar tok mycket i affären (och antagligen smsar Oscar fram och tillbaka för hjälp)

Jag slänger aldrig saker (vilket är ett problem i mitt hem snart) om de inte är trasig…oftast.

Mina naglar är som super tunna (de är vassa som rakblad om jag inte använder nagellack) och ”gummi”. De kan böjas och vika och den vita delen har aldrig blivit längre än 0,5 cm…

Jag har svårt att acceptera att folk säger åt mig hur jag ska beté mig i vissa situationer, agera eller inte får eller borde göra.

Jag har väldigt tydliga rutiner. Morgonrutiner ser likadant ut, jag viker mitt lakan likadant efter varje tvätt, likaså mina handdukar, ställer disken i diskstället på ett speciellt sätt, tittar mig alltid i spegeln innan jag sätter mig på toa m.m.

Jag kan berätta allt för Oscar, jag menar verkligen ALLT. (jaa vi har pratat om vilken färg vårt bajs har…)

Jag har inte svårt att öppna upp mig inför folk. Det är bara för att jag verkligen tror på att om alla andra agerar likadant kan ta bort den skam som finns kring psykisk ohälsa. #aldrigensam (Dock är jag inte lika privat i bloggen då jag inte vill delge denna information till vem som helst, men frågar du och inte är Anonym svarar jag absolut).

Jag har efter 6-7 års användning av Versace Bright Crystal äntligen funnit en till parfym, Marc Jacobs Daisy Dream, som jag kan använda dagligen. Så förvänta er ett nytt doftmoln efter mig framöver.

Jag har börjat gilla färgen rosa efter studenten (rosa kuddar, rosa gardiner, rosa lakan, rosa matta, rosa kläder, rosa porslin, rosa parfymer, rosa smycken etc…)

 
Jag var en bokmal och kom alltid hem med flera böcker än jag lämnade tillbaka från biblioteket…tills jag träffade Oscar.  (jag läser helt enkelt inte en enda bok längre, läste en pocketbok i somras hejja!)

Jag har en stor chans att jag få tvillingar. (Båda farfar och mormor var tydligen det och som det sägs så hoppar det över en generation)

Jag har svårt att bara skaka av mig om någon är arg eller besviken på mig. (jag reder gärna ut saker direkt, men se nästa punkt)

Jag vet mina brister och om det är något som går emot vad jag tycker är rätt eller fel, ser jag det som en utmaning att acceptera det istället för att störa mig på det och se det som ett problem.

Kommentera inlägget här: