Mina tentor

Hej! Jag tänkte jag kunde skriva vad det är jag egentligen håller på med om dagarna. För de som inte har koll så är det tre valbara kurser nu i programmet, jag läser om barn och unga, funktionshindrade (inte helt pk men skriver så nu) och missbruk. Vid sidan om läser jag en kurs i samtal och kommunikation, som också ska "tentas av".
 
Så: i funktionshinderkursen har jag och Sabina skrivit en B- uppsats tillsammans vilket är nästan klar. Vi har aktivt skrivit på den i kanske 2-3 veckor men denna vecka har vi en lite kortare paus från den.
barn och unga fick vi en hemtenta igår som jag inte har börjat med, men innan jag kan ta tag i den måste jag läsa en avhandling som ska diskuteras på ett lärarlöst seminarium där sedan diskussionen på seminariet vara ett av svaren på tentan...jag har inte börjat med min avhandling än, tanken är att jag ska göra det idag.
missbrukskursen fick vi tentan i torsdag vilket jag började med igår, den är något "lättare" än de andra kursens tentor, men det är den kursen som vi har haft flest inlämningar i under terminens gång, så kanske inte är så konstigt då.
Och till sist min lilla extra kurs i samtal och kommunikation som jag ska ha en examinirande inspelning imorgon som sedan jag i januari ska titta tillsammans med kursansvarig och få mitt betyg där och då av. Lite nervöst. Vet inte hur jag ska kunna förbereda mig för denna, det jag inte kan, kan jag inte. 
 
Det är vad jag har å göra under de kommande 4-5 veckorna kan man väl säga. Jag hoppas att jag blir klar innan jul för hur skönt skulle det inte vara att faktiskt vara klar och ha jullov?
 
Kanske kan ni glädje er åt att ni har mindre än mig att göra över jul, eller så har de inte det och tycker jag lever i lyx..
God jul! 
 
Kommentera inlägget här: