Dagar om flytten

Hej!
Vilken vecka det har varit. I fredags kom pappa och hans tjej till Uppsala och vi åt ute på en libanesisk restaruang (om jag minns rätt). Alla som känner mig vet mycket väl att jag inte äter vad som helst, men jag försöker verkligen ändra på den inställningen och visst åt jag. Så länge jag inte vet vad det är jag äter så går de flesta rörorna faktiskt ner och det var gott! Vart en hel kväll med mat i mängder, först kalla, varma och till sist grillat. Jaa man var rätt så mätt efterråt. Några drinkar på det och man var lagom kalas. 
 
Lördagen kom och äntligen var det dags att flytta på mina saker till våran lägenhet. Det tog sin lilla tid och efter några timmar hade vi fyra lyckats flytta alla våra saker. Jag och Oscar drog till IKEA och shoppade vidare och åt lunch. Vart en hel del saker men i slutändan så kommer det bli så otroligt fint helt enkelt! 
 
 
Söndagen så tog jag och Oscar en lite paus från allt uppackande och tog en middag på Bryggan och det vart minst sagt en blöt kväll. Ösregn, strålande sol, ösregn och sol igen inom loppet av 40 minuter...men god mat vart det och efterrätten ska vi inte tala om! 
 
 
Resterande dagar har vi packat upp och packat upp. Hunnit träffa Josefine en sväng, någon morgon promenad har det blivit. Fick även bygga ihop sängstommen nästan själv, fick hjälp av oscar till en början men sedan var han tvungen at åka till Stockholm. Det tog mig typ tre timmar att få ihop fyra lådor och två ribbottnar! Fy!
 
Och igår (onsdag) kom jag till Katrineholm, tog en fika med Therese direkt från tåget. Jag hade idag inskolning på mitt kommande sommarjobb. Jag känner ju till de flesta rutinerna men det är ett helt nytt hus som jag ska arbeta på som har byggts om från scratch så krävdes det en eller två runtvandringar. Otroligt fräscht och så otroligt skönt att ha en lagom varm och behaglig arbetsmöjlö och slippa gamla svettiga lokaler! Me like! Bra tänk på de nya lokalerna i varje fall, och ni som inte vet så är mitt arbete på ett rättpsyk, eller regionalsjukhus som det kallas. Direkt efter det vart det en fika dejt med Frida! 
 
Ska strax åka och hämta upp Oscar från stationen då han var tvungen att stanna en dag i Uppsala, vi ska äta hämtmat. Mums.
Ska spendera midsommar här också, ska bli regn...kul! -.-
Pussar 
Kommentera inlägget här: