Min utmaning: Afrika.

Jag går mycket och tänker på min resa till Afrika, försöker att inte skrämma upp mig själv. Jag fantiserar om hur jag kommer sitta på flygplanet och vilken ångest jag kommer ha, men vilken lättnad jag kommer känna även när jag väl landat i Afrika och får gå av planet! Jag planerar vad jag ska ha med mig, det är allt från smink, kläder, skor till praktiska prylar som pannlampa, tamponger, ryggsäck m.m. Det är fortfarande en skräckblandad förtjusning jag känner inför det här, jag är fortfarande otroligt rädd för min ångest. Jag kan få det ibland när jag ska sova, rädslan över att jag kommer dö i sömnen, eller inte kunna sova. De är nästan lika läskiga. Men jag har alltid Oscar där, när jag känner mig orolig om kvällarna så kryper jag bara närmare honom och blir otroligt lugn. Jag får väl skeda med Therese i Afrika, för jag kommer vara så rädd och lycklig på samma gång. 
 
Det är blandade känslor och enorm rädsla, men jag ska göra det och jag kommer göra det! Men det kommer bli en utmaning. Bilderna är från min senaste flygtur: Kreta sommaren 2014. Även där när jag var på planet med halva min familj så var jag rädd, jag höll krampaktigt i Oscars hand hela vägen planet reste sig! Det är nog det jag tycker är läskigast, väl upp i luften kan man inget göra, alla luftgropar är förståss läskiga. jag flög t.o.m. förbi åskoväder när vi flög mot ellet hem från Kreta och det var bara så vackert och inte det minsta rädd var jag. Landningarna tycker jag är en befrielse, då vet jag att om 20 minuter så kommer jag vara säker igen!
 
Självklart måste stråhatten med till Afrika, inte glömma den och min vita bomullstunika var nästan det enda jag bar under Kreta resan! Den också kanske...?
 
Amanda:

Det kommer gå superbra! Du som är så organiserad också, om jag klarade att resa till USA och byta plan (även om jag bodde hos Anna) så kommer du klara av Afrika! Du kommer inte ångra dig, man liksom växer som människa. Heja dig!

Svar: Tack! :) Jaa men det borde jag klara av. Tack för peppen! :)
Therese Fredriksson

Kommentera inlägget här: