Välj livet

Det här med bloggen hamnar alltid åt sidan känner jag, jag har inte så stark känsla för det längre. Det är för att jag tidigare skrivit varje gång jag gjorde något eller när något har hänt. Det fina i livet som att umgås med vänner över en kopp te eller spendera en hel dag i soffan framför en serie med min kärlek är inte lika intressant att skriva om, desto mer känsla och livsglädje finns det i den stunden istället. Jag försöker hitta nya roliga, intressanta saker att skriva om, men då mina dagar ibland fylls med livsdlädje som inte är så intressant att läsa om, så blir det att jag allt mer sällan skriver.
 
Jag har alltid bloggat för mig själv, att jag själv kan gå tillbaka om fem år och se vad jag gjorde då. Men trots att bloggen är för mig, så är den offentlig och jag kan inget annat än att känna att jag borde skriva oftare för annars får jag inga läsare...vad är det för tanke? Jag menar, jag skriver ju för mig själv, det är min dagbok där jag skriver mina goda stunder i livet. (Jag har en ångestdagbok också i fysisk form hemma som jag skriver mina dåliga dagar i mer än vad jag gör här), men varför känner jag skuld när jag inte bloggar? Varför känner jag mig tråkig när jag skriver samma sak vecka efter vecka?
 
Sociala medier har en tendens att faktiskt påverka oss negativt, allt ska vara så glatt, mysigt och perfekt. Denna blogg är till för mig, nu skriver jag det så att det verkligen ska gå fram till mig själv. Jag vill känna att det är okej att jag inte bloggar på någon vecka, men att jag gärna uppdaterar om vad som hänt flera dagar senare. Till alla mina mysiga vänner som läser bloggen: om jag inte bloggar så är det för att jag är ute i världen och upplever livet - goda som dåliga dagar! 
<3
Kommentera inlägget här: