Sydöstafrika

En rolig grej som jag gjorde i veckan - bokade en resa till sydöstafrika: själv! Joo det är sant, jag ska åka till Afrika själv, men jag har ju några "livlinor" kan man väl säga. Bokade genom rosa bussarna så kommer möta upp andra ensamma människor och flyga halva jorden tillsammans med dem. Men inte nog med det, Therese är redan där och åker med i Afrika sen, så är väl inte helt själv. I 1,5 månad ska jag vara borta!
 
Samtidigt som är otroligt rädd (jag är typ flygrädd och åksjuk) så har jag bokat det iaf! Det kommer bli en tuff resa för mitt psyke, men något som jag faktiskt jag känner att jag behöve. Jag tror verkligen att om jag klarar det så kommer jag typ klara vad som helst. När resan närmar sig så får jag berätta mer, just nu är jag rätt så lugn faktiskt men det kommer sen, smygande, flygrädslan. Tron att jag kommer dö för minsta lilla skakning eller luftgrop. Det kommer vara många många många timmar av skräck, men förhoppningsvis värt det! Vilken skräckblandad förtjusning jag har inför detta. Sedan att jag ska vara borta från Oscar i sex veckor är självklart inte så lätt, men med tanke på vårt tre år långa distansförhållande så tror jag att vi har lite kött på bena iaf. Men det längsta vi har varit ifrån varandra på dessa 6 år är 2,5 vecka. Så det kommer bli tuffa veckor för oss båda! Det har inte gått en dag utan att vi pratat med varandra heller och denna resa har jag tur om jag får internetuppkoppling eller tillgång till wi-fi två gånger i veckan! 
 
Men iaf, så spännande och jag är super exalterad!! 
Det här är typ den enda bild jag har på mig och Therese samtidigt! 
 
Kommentera inlägget här: