tjejmiddag, fotografering, polis

God morgon! 
fredagen var jag på tjejmiddag hos Josefine, Hon hade lagat trerätters och det var hur gott som helst! Sedan satt vi tjejer och snackade om det som tjejer pratar om hela natten. Då klockan helt plötsligt vart för mycket, så sov jag över. Tyvärr så bröt min fökylning ut som bara den under den natten och på lördagen cyklade jag hem och låg i soffan restern av dagen och tittade på film och sex and the city! Det var bokstavligt talat hela min lördag. På söndagen så var jag fortfarande genomförkyld men jag hade ett "jobb" å sköta. Så jag fotade en gravidmage och trots jag var lite seg i huvudet så var vädret underbart och jag har en djup magkänsla på att det vart en riktigt bra fotografering. Tyvärr har jag inte hunnit tittat igenom alla bilderna än pga plugg (!!). Men denna vecka måste jag göra det.
 
Har varit förkyld och är det fortfarande men huvud-segheten och värken har försvunnit, har spenderat min tid i soffan med böcker i knät och sällskap av vänner. Även i skolan har jag varit. Igår vart det en spontan utgång och det är väl alltid dem som är bäst? Jag sa först nej för jag är något dålig med spontanitet plus att jag kände mig lite hängig fortfarande, men jag gick iaf och det kunde inte ha blivit bättre! Idag är det läsning som gäller hela dagen i soffan. De senaste dagarna har helt enkelt bjudit på mycket soffhäng, te och böcker! 
 
Men just det, måste berätta om en liten händelse igår. Jag och Ellen sitter och pluggar i soffan min och sedan ringer det på dörren. "Vem ringer på dörren? Alla tjejerna går ju alltid in". Jag smyger till dörren och tittar i kikhålet och ser en polis (!!). Hinner tänke "Vad har jag gjort nu?" men inser snabbt att jag inte kan ha gjort något. (haha!!) Öppnar. Då är det så att två män försökt att ta sig in i en lägenhet efter att dem ringt på hos en av grannarna. Som tur var så kunde personen sparka ut "rånarna". Det skedde m.a.o. några portar ifrån mig och om jag haft balkongdörren öppen hade jag garanterat hört något. Så från och med nu så kommer dörren att vara låst jämt och ständigt! Även om jag inte varit inblandad på något vis så vart jag lite skakis och fick lite flashbacks från 4 år sen när jag vart bestulen på jobbet och fick prata med en polis, den känslan jag hade då kom lite smått tillbaka, men som tur var så försvann den snabbt. 
Kisses
 
Kommentera inlägget här: