v. 32

Ännu en vecka har vi bott i lägenheten och det går finemang! I måndags kväll hade i Josefine över. Hon fick premiärsova på våran soffa. På tisdagen kom Therese på lite spontan- tacos. Hon ringde mig och en halvtimma senare sågs vi, det var rätt häftigt då jag tänkt på henne dagen innan att jag borde ringa. Ibland blir det så, eller rätt ofta faktiskt. Annars har veckan rullat på som vanligt. 
 
Fredagen bjöd på grill i Uppsala hos Josefine i "sommar värmen". Vilket skämt, mitten av augusti och det är kallare än september! Usch! Men vi satt ute och åt och spelade kubb. Sedan fortsatte kvällen i lägenheten men klagande grannar och en hel del skratt. Klockan sprang iväg. Jag och Oscar fick nöjet att sova i Josefines säng. På lördagen åkte vi hem igen såklart och laddade upp inför Veronica Maggio konsert. Åt på en krog i kvarteret och sedan drog vi tid en 45 minuter innan hon skulle gå på scenen.
 
Veronica Maggios låter är fantastiskt tycker jag. Kan dock itne relatera till alla för vad jag förstår handlar en hel del om hennes liv vad hon varit med om. Men de är bra ändå. Jag har sett henne förut och hon är inte så jätte bra live, hon involverar inte publiken på det sätt jag önskat. Nåväl, låtarna var grymma och shown var bättre än tidigare må jag säga. Hon hade fyra gästartister varav tre man kände till: Eva Dalhberg, Håkan Hellström och Markus Krunegård. Håkan gjorde självklart uppståndelse bland publiken, men jag och Oscar har då aldrig förstått hans låtar och kommer nog aldrig vara en fan. Men det var en otrolig stämning och jag skulle ljuga om jag sa att låten "Hela huset" hade varit bra om maggio sjungit själv. En upplevelse helt klart!! 
 
Idag söndag ska vi plocka och fixa lite i lägenheten, Köpa möbler och den inredning som vi vill ha får bli en annan helg tror jag...tvätta ska vi göra också.
(update) Såhär ser det ut efter en liten städning: Vi har dock flera möbler, tavlor och alla våra prydnader kvar att fixa med. 
 
Kisses
Kommentera inlägget här: