Vi har flyttat!

I söndags bar det av, mot Stockholm och Södermalm. Jag tog en semester dag på måndagen för att packa upp lite lådor och sedan ar vi plockat och plockat så fort vi kommit hem från jobbet. Att flytta från en stor trea till en etta har inte varit lätt. Men jag tror verkligen vi kommer klara oss fint. Vi har lagt upp många kartonger på vinden som inte kommer användas förens i framtiden när det blir dags att röra på oss igen. Men inte än på ett tag, tack och lov. 
 
Jag och Oscar gick en promenad i området igår och jag är sämst på Stockholm! Jag är fruktansvärt dålig och blir kallad bonde på jobbet. Något som man får ta tänker jag när man inte varit intresserad tidigare där tanken på att bo i Stockholm egentligen inte infunnit sig förens för några år sedan. Nu är jag här i lägeheten på Söder och bara vill aldrig flytta härifrån. "Varför flytta vi hit det första vi gjorde, vi kommer ju aldrig vilja flytta härifrån sen?"  sa jag till Oscar. "Nope, jag vet" fick jag till svar. Nåväl. Här ska vi på några år och sen får vi se vart det bär av.
 
Vi är inte riktigt inbodde ännu och har en del kvar att fixa med. Får visa senare när det börjar se bättre ut. 
 
Kommentera inlägget här: