Vår alla hjärtans dag

Hej!
Med tanke på att jag jobbade både fredag och söndag så fick lördag bli vår alla hjärtansdag helt enkelt. Vi tog en mysig sovmorgon och sedan begav vi oss mot stan där det är någon vinterfestival. Vi gick till stadsskogen där konstnärer gjorde skulpturer av is. Sedan tog vi en otroligt mysig fika på Güntherska konditori och pratade om livet mer eller mindre. Jag åt en fantastisk bakelse med chokladmousse och en passioncurd i mitten. Det vart sedan en tripp hem där vi lagade lunch/middag som blev ankbröst - mums! Vi är rätt så bra på att laga mat om inte annat så har vi iaf det intresset kan man ju säga. Sedan bjöd Oscar mig på bio- En man som heter Ove. Och jag måste säga det kunde inte ha varit en bättre film att titta på, så mysig, rolig och sorglig på samma gång. Jag trodde inte den skulle vara så bra, nu vart jag super sugen på att fixa fram boken och ha med min resa, ska se om jag kan låna den av någon. 
Jag gick sedan upp 5:15 i söndags för att hinna med bussen som gick en halvtimma senare. Jag var på jobbet en timma innan jag skulle börja kl 7, så jag lånade en säng och vilade en stund. Dagen gick förvånasvärt snabbt ändå och jag passade på att handla lite i Gränby på vägen hem. Vi käkade rester av ankan och jag lagade en gino på mjölkchoklad (Oscar-vänlig såklart!) och tittade på film. Jag fick självklart en bukett med rosor, vilken man jag har! Ingen är bättre än han. Söta som vi är hade vi presenter till varandra också som vi inte gav i lördags. Det var mycket mys på denna helg trots att jag jobbade! 
Hoppas alla andra hade en alla hjärtans dag som var precis som ni ville ha den om inte så hoppas jag att ni njöt iaf! Livet är allt bra underbart.
Kisses
 
Kommentera inlägget här: