v. 23

I måndags åkte jag och Oscar tidigt tillbaka hem till Uppsala. Kom hem strax innan lunch och sedan städade vi under dagen och rensade! Väl behövligt faktiskt inför vår flytt. Vi båda börjar få lite ångest över det där att flytta, mest för att det är saker som ska fixas och frågan är bara när, men vår lilla tid som vi har, fast å andra sidan är det över 1,5 månad kvar...vi tycker det är jobbigt iaf. Men ser verkligen fram emot det och vi pallar inte pendla längre så här långt som vi faktiskt gör varje dag! 
 
Vart en kortare vecka på jobbet med tanke på att det var nationaldagen och vi var lediga fårn jobbet. Men jag har annars jobbat på och i fredags efter jobbet så firades Josefine med elva andra på Fridays! Massor av drinkar och personalen sjöng för henne. Jag och Oscar skulle iväg på en fest igen på lördagen och kom direkt från jobbet ill firandet så åkte vi faktiskt hem när resterande skulle ut Jag fick med mig en lagom lullig oscar då bordet bredvid oss inte skulle dricka sina två kannor öl, vilket alla i vårt sällskap delade på utom jag ungefär. Öl är inte gott...Men mysig är han, min man! 
 
Lördagen så tog vi tåget till Häggvik för att fira en vän som fyllt år. Både jag och Oscar hade redan bestämt vi inte skulle med ut men lite fest innan kunde man allt hinna med. Dels har det varit en helg med mycket alkohol den senaste tiden och sedan går det sista tåget hem till Uppsala någon gång vid ett om jag minns rätt och det är otroligt segt! Nåväl, snart är vi Stockholmsbor och kan vara ute hela natten lång i stora staden och ändå sova i vår egna säng!
 
Idag, söndag, har vi tagit det otroligt skönt, jag vaknade ändå sent för att vara mig vid tio och satt och tittade på tv men när klockan närmade sig halv tolv så väckte jag lilla Oscar. Sedan tog vi en timmas PW i solen, har sedan grillat nu på kvällen. Jag har redigerat klart bilderna på Moa som jag tog förra helgen och det vart riktigt bra om jag får säga det själv. Jag har faktiskt blivit inbokat på ett bröllops jobb också i augusti! Så himla roligt, det blir mitt andra bröllop som jag fotograferar! 
 
Kommentera inlägget här: