Krugerparken (safari)

Den stora safaritrippen var kommen, nu är det 30 mars ungefär jag pratar om (tjuvkika i dagboken). Krugerparken! jag minns jag hade frukost och gick upp vid havl fem tror jag och sedan åkte vi vid 6 till parken öppnade. Där kunde man åka runt i sin egen bil, men vi hade såklart bussen och såg över alla trädtoppar och buskar. Med andra ord så såg vi det som personbilarna inte såg! Så när vi stod längst vägkanten och bilarna också stannade för att se det vi såg så fattade det ingenting. De såg träd men vi såg 50-70 elefanter på samma ställe! Det var coolt! Trodde inte elefanter levde så många tillsammans men wow! 
 
Vi spenderade tvådagar i parken och bara tittade på djur och de dök upp hela tiden. t.o.m så ofta att se elefanter och giraffer brevid bussen var vardagsmat! DJuren som sågs om jag minns rätt; leopard, jeopard, elefanter, giraffer, gnu, hyena, zebra, shita, impala, vårdsvin, noshörning, flodhäst, havsörn, sköldpadda och lite andra små djur! 
 
Kommentera inlägget här: