Sydafrika - Grashop, Blyde River Canyon, Pilansberg

Dess bilder sammanfattar 6 dagar in i april. Vi stannade i Graskop i några nätter, hade bl.a. "pink- party", m.a.o. så klädde alla sig i rosa från topp till tå. Vi hade en fantastik vy från poolen som var på campingen och samma veva som vi var här så hamnade Myzack i himlen och jag minns att jag låg här i solen och bara tänkte på honom en hel dag. Var riktigt jobbigt att vara så långt ifrån utan att säga hej då till hunden man växte upp vid sin sida. Han älskade att ligga i solen så det fick bli att hedra honom genom att själv göra det. I Graskop åkte jag också linbana över en ravin. 
 
När vi var "klara" med Graskop så tog Bosse oss på en åktur vidare mot Suncity för att först stanna till vid Blyde River Canyon, och vad jag fick veta: att det var den tredje största i världen? Kan ha fel, men det var vad jag fick reda på iaf. Helt fantastiska vyer där också, det var bara så himla häftigt. Suncity var en uppbyggd "Las Vegas liknade" by med konstgjorda pooler och det var en helt annan kontrast från den verkligenhet man ser i Sydafrika. Sov sedan i Pilansberg, strax utanför Suncity där det var safari igen. Där var jag mest fashinerad över hur nära giraffer vi faktiskt kom. Det var helt klart mitt favorit djur, så gulliga, nyfikna små varelser. Eller jaa stora varelser ska man väl säga. 
 
Kommentera inlägget här: