The Great Zimbabwe

Nu har vi landat i Zimbawe  i "the great Zimbawe". Det är ruiner från tidigare kungar och hur de levde. Kungen levde på berget medens byborna och hans 200 fruar levda nedanför honom. När man gick där i trånga vrår och väggar som var flera meter höga av bara platta stenar så undrar ajg verkligen hur det såg ut förr. Jag kunde inte föreställa mig. Det var bara så himla häftigt och mysigt! Finns nog många många historier om den platsen, av de jag fick höra så minns jag att varje kungarike hade samma sorts träd utanför sin port och betydde något som jag tyvärr inte minns. Inne i hans "hus" så växte det ett annat speciellt träd vars rötter som klättrade på stenväggarna skulle hjälpa kungen till att hålla sitt kärleksliv vid liv med alla sina fruar. Sedan tros det vara så att alla kungarna som bott där är begravda i någon gång som nu är ett stenröse. Folk som har försökt ta sig in har försvunnit sa guiden. 
 
Kommentera inlägget här: