v.36

Hejsan! 
Som vanligt är veckorna alltid som de brukar. Min förkylning har brjat lägga sig, äntligen. Jag tog en tripp till IKEA i veckan för att köpa lite nytt, som ram, tavellist, blommor och klädsel till vår stol som köpte på blocket. Jag har Julia i luren under hela min vistelse i 1,5timma. Kände mig inte så speciellt ensam tack och lov för det. I fredags var jag och provtränade för ett lag. Det kändes inte som om jag varit ifrån innebandyn i 5 år iallafall. Det kändes riktigt bra, förutom det hala golvet som förstörde för alla i laget, så gick det faktiskt bra. Ska träna igen på måndag. Sedan på kvällen hade jag och Oscar vår första fredagskväll själva i nya lägenheten. Det var riktigt mys faktiskt.
 
I lördags fick vi besök av Pappa och Inger och de kom med möbler och borrmaskin. Fick hjälp att sätta upp tavlor och en tavellist och det känns så himla bra här hemma. Har aldrig varit så nöjd med inredning tidigare. Det känns verkligen som hemma. Bilder får komma upp senare så ska ni få se! Vi var ute och åt och drack för det mesta, kollade in söder och det bjöd på ett fantastiskt väder här och vi var tvugna att stå i skuggan ibland. Pappa fick dricka god öl, sitta på hammarbys pub vilket han såg så glad ut att vara på. Jag fick mina tavor uppsatta och var super lycklig. Vi åt sedan en billig (men fantastisk och lyxig) tre rätters på en fantastisk restaurang, Timmermans, rekomenderas verkligen. Så värt att äta deras erbjudande de har på trerätters.
 
 
Sedan åkte de på söndagen efter frukosten. Jag och Oscar fixade lite smått till lägenheten, klädde om stolarna i köket, som för övrigt blev riktigt bra. Drömmen hade väl varit att stolarna var i någon färg än i trä. Men nytt tyg gjorde verkligen stolarna så mycket mer oss. Vi har sedan fixat vidare i lägenheten, köpte en lite växt till vår tavellist över sängen och köpte även förvaringslådor att ha framme. Beställt en bild till en av våra tavlor också. Jag tror verkligen inte vi kan bli mer klara snart. Ska jag vara ärlig trodde jag aldrig att vi någonsin skulle bli klara. Det trodde jag man liksom aldrig blir i ett hem, men vi kommer nog bli det! Här ska det levas! 
Puss och god natt.
 
Kommentera inlägget här: