Första veckan i Afrika

Dag 0-1
Det var dags. Avresa mot Afrika! Jag och Oscar åkte nästan två timmar innan jag skulle samlas med gruppen. Jag tog en glass på mc Donalds för hungrig var jag inte, jag äter senare inne på Arlanda med de andra. Tårarna rann utan att jag grät, så jobbigt att åka ifrån Oscar! Mannen i mitt liv. Men resan kommer gå bra. Att säga hej då och skiljas åt är det värsta, när jag sa hej då blundade jag och vände mig om för att hälsa på alla! Oscar var borta och kvar var jag.

Väl incheckningen gick väl inte som smör direkt. Mitt pass som jag så omsorgsfullt hade skickat iväg för stt få visum i Mozambique som sedan skulle hämtas av rosa bussarn, var inte på Arlanda! Det låg på ett skrivbord någonstans, plus att vårt plan fått en tidig avgång med en timma! Det var alltså boarding om 40 min och mitt och tre andras pass var inte på plats. De var i en taxi en bit bort. Paniken i mig växte, men det var inte mitt fel. Vi fick våra biljetter, tillfälligt tills passen kom. Antar incheckningstiden var på väg att lida mot sitt slut. Passen kom till slut iaf. Vi gick före i passkontrollen och sprang in på "last call". På planet- yes. Någon mat i min stackars mage fick vänta till ungefär 12 på natten. Då kom middagen. Jag var as hungrig hels resan, utan möjlighet att köpa något extra.

Vi mellanlandade i Frankfurt efter 1,5h för att plocka upp fler människor och jag hamnade bredvid en man som inte kunde speciellt bra mycket engelska som jobbade på ambassaden i Adis Abeba där vi landade ungefär 6 timmar senare. Där bytte vi flyg för en resa till på kanske 6 timmar. Fick väl sova en sådär 4 timmar och landade vid 15:30 i Kapstaden. Vart middag på kvällen med reseledarna och hela gänget.
Dag 2-4
Första dagen som turist i staden! En tripp till Waterfront och sedan en matmarknad i närheten. Vilken god mat det är här! Jag som är kräsen äter fasiken det mesta alltså! Mums säger jag bara. Sedan vart det Carnival på kvällen.
De resterande dagarna i Kapstaden var jag faktiskt så hög på lycka och gjorde saker hela tiden! Åkt hop on hop off buss, varit uppemot taffelberget, besökt kåkstäder, träffat "herr Nilsson" mm!
Dag 5-8
Äntligen har avresan med buss startat och jag har fått en förkylning och ont i halsen! Woho! Tack och lov så har det bara satt sig i näsan och halsen och inte i huvudet. Så pigg har jag vart!!Just nu är jag i Tsitsikamma, en mycket vacker plats med möjlighet för lite miniäventyr som vandring, kajaktur osv. Dock är det lite dåligt väder och tiden räcker inte till att göra allt. Men en kajaktur blir det efter lunch.
Det är vad jag har hunnit skriva hittills. Jag kommer nog inte blogga så mycket, men är ni vän med mig på Facebook så ser ni att jag uppdaterar där varje dag istället.