Long time!

God kväll!
Dagarna är späckade med saker och har inte haft tid att blogga överhuvudtaget. i torsdags var det praktik som vanligt. Tog en fika med Therese för att besämma inför vår lilla "försäljning" i lördags. I fredags återigen praktik och sedan lagade jag middag för mig och Oscar innan vi skulle på The hunger games bio med Therese, Ellen och Sabina. Vilken bra film! Självklart behövs ju part 2 ses innan den första delen ska räknas som en bra film, men känner på mig att finalfilmen kommer bli otroligt bra! 
 
På lördagen var det äntligen dags för Flea market på Smålands. Där jag och Therese sålde våra kläder och skor. Jag hade väl en resväska och en ikea opse fyllda med saker! Fick några hundralappar iaf. Jag har väldigt svårt att göra mig av med kläder. Jag känner mig personlig bunden till allt. Jag minns oftast exakt hur det gick till när jag köpte ett viss plagg, vad jag kände och hur jag mådde. Därför har jag lite svårt att göra mig av med kläder jag framförallt gillat så otroligt mycket men som jag inte ens kan ha längre. Men efteråt känns det så bra att jag inte slapp slänga kläderna bara för att ingen annan vill ha dem. Men nu kommer de till användning istället för att ligga i mitt förråd och ruttna. Nu har jag en mass vårkläder och jeans short kvar. Allt stickat gick åt. Förövrigt måste jag rekomendera Smålands fika de hade. Alltså, käkade en av de godaste smörgåstårtorna för en super bra pris och sedan en fika paus för 22 spänn! Livet leker lite extra när man är student! 
lördags kvällen sedan hade vi tjejer middag hemma hos Therese med lite dricka också, Det slutade med att jag och Sabina iallafall trampade iväg på våra cyklar för att hitta det optimala utestället. Vi hamnde på V-Dala. Tydligen så var Tomas där (han som sjungar "slå mig hårt i ansiktet"). Vi kom dock lite sent och hann bara se just den låten och en extra låt. Men kul var det. Träffade några fler från klassen och jag lovade Maja en "shoot- out" till bloggen. (Jag har tydligen fler hemliga läsare i klassen än jag vet om, alltid lika roligt att höra folk faktiskt kikar in här då och då). Kul. Jag var hemma igen vid två och Oscar som varit iväg hela dagen för att spela innebandy turnerning på SLU dök upp i sängen klockan fyra. (måste säga jag hade en sån där bra smink dag i lördags!) haha.
 
Idag sov jag och Oscar våra längsta morgon på en evighet! Klockan halv tolv! Usch vad jag inte gillar att sova så länge...men idag var det fan behövligt! Hade problem med magen under natten som gjorde att jag var tvungen att gå upp några gånger! Nog om det. Var ju det årligt ADVENTSPELET (eller vad det kallas) i Uppsala. Som alla andra år blir jag helt lyrisk av denna händelse. Vi slottet står tusentals människor för att se tre låtar som spelas upp i takt med fyrverkerier! Men så bra! Sedan var vi några stycken som tog en glögg-mys- häng hemma hos mig sen efteråt. 
 
Som alla andra helger som blivit de senaste veckorna har den varit fullspäckad med självklart älskvärd! Vad jag på ett sätt älskar den här "vardags-arbets" känslan. Att känna hur speciella fredagskvällarna och helgerna är. Även om arbetet är trist så vet man att man alltid har helgen!! Love it! Nu är klockan typ elva och jag är inte det minsta trött, konstigt? Kanske inte...Men god natt alla ni som kan sova på en söndag. Imorgon är det första december och det vankas julkalender på tv! 
Kisses
 
 
Kommentera inlägget här: