Det här med höga förhoppningar...

Jag tror jag haft för stora förhoppningar på denna praktikplats. Jag har dessa två veckor fått skriva två utredningar (jag hade kanske varit beredd på å göra en om dagen = tio stycken...) gått på flera kundbeök (jag har varit på tre). Tyvärr har höstförkylnigen funnit min praktik så alla som arbetar där är typ sjuka eller arbetar 50%. Vad jag hoppas jag får mer kommande veckor. Jag vill så gärna prova mina kunskaper, jag vill klara av så mycket som möjligt och jag hatar att sitta stilla och inte göra någonting! Det här tar kål på mig! Nästa vecka ska jag faktiskt två dagar varit hos en kurator (som jag fixat själv). Jag vill vara med på flera saker, jag vill kunna sitta bakom någons kontorsstol medens de skriver i journalsystemet och förkalra för mig vad det gör varför det si och så! Ge mig mer pedagogik...sen att jag tror att de kommande två månaderna snart kommer vara över i exakt samma takt som det varit nu och att jag inte ens då har fått göra någt är inte speciellt upplyftande. (självklart kommer jag få göra mera visst?). 
 
Får jag sitta en vecka till då kommer jag verkligen öppna munnen, jag är inte rädd för att säga vad jag tycker och de kanske tror att de är snälla när de säger jag inte behöver sitta med när de skriver på datan, ber mig gå hem tidigare eller sitta och fika hela dagarna; neej. Det är faktiskt min utbildning, mitt val, min framtid och jag vill ta vara på varje minut jag kan få just nu! Kanske har jag fått göra mer än vad jag tror. Det är två månader kvar klart jag kommer få göra mera! 
 
Jag har känt mig så himmla bitter denna vecka på praktiken, stackars de som fått umgås med mig. Jag har tyvärr super svårt att känna känslan av besvikenhet. Det är nämligen så att det HAR varit en massa möten inbokade, men fem stycken har blivit avbokade pga sjukdom, då kan man inget annat än att bli just; besviken. Den är en av de värsta känslorna jag vet. Dels för att jag mår pyton och i ärlighetens namn inte vet hur jag ska kontrollera den. Okunkspa- inte min grej! 
 
Nya tag; imorrn ska jag på en heldag på BMC med workshop och förläsning om Barn som far illa- INTRESSANT!
Lite outfits från veckan
 
 
Kommentera inlägget här: