5 julaftonar...

23: Firades en liten mini jul hos Oscars farmor och farfar med hans syster och bror. Det blev lite middag och efterrätt och fika. 
24: Spenderade jag med Oscars familj, blev lite Kalle Anka, julmat och självklart julklappsöppnande. Jag gick bl.a. nytt armband till min DW klocka, fotobok och en tvålpump mm. En otroligt mysig dag och kväll. Jag och Oscar hade även tagit tag i att baka julpajen, till efterrätt. det var enchokladbotten paj med apelsinkräm och maräng på toppen. Om man älsakr roerska bågar så gillar man den kan jag säga, och jag vart tok kär i den 
25: Var jag hemma hos mamma, och den tradiotionella kalkonen skulle ätas. Med en underbar efterätt var jag proppmätt! I mina paket fanns det bl.a. en ny eltandborste, presentkort (så jag kan handla grejer för mitt anstikte, älskar att köpa hudvårdsprodukter) och massa massa mer.
26:  Firades med mina kusiner på pappas sida. Har fått söta kusinbarn och visst blir väl julen så mycket bättre med barn runtomkring sig? Joo jag tycker verkligen den.
27: Började med att jag och Oscar blev hämtade av Julia för en tripp til Norrköping för lite mellandagsrea shopping. jag kom hem med en tröja från Lexington och en stor pump med duschtvål från the bodyshop. Sedan vart det julfirades med pappa, vart en otrligt god oxfilé, potatisgratäng som myst i flera timmar i ugnen och sedan något rött vin som var på 2011 års Noblfest- denni! Jag som inte är en rödvinsdrickare tycker t.o.m. den är drickbar. Fint skare va'. Av pappa fick jag bl.a. lite inredningssaker, Maria Montazamis halsduk, presentkort på make up store och massa mera.
 
Är super duper nöjd med alla dagar, dock så inser jag att fem dagar att fira jul inte riktigt föll mig i smaken, och förra året då det blev tre firanden på en dag inte heller var min grej...så kanske två på en dag skulle kunna funka? Får se hur nästa år kommer gå.
 
Igår var jag så troligt trött och bara sov sov sov, och såg på tv. Idag har jag gjort annat, med en uppvilad Therese sedan igår, vart det en kort promenad i solen och sedan direkt hem till pappa för lite plugg tid, och här har jag suttit sedan två med en paus för lunch och nu för att skriva detta inlägg. Jaaa, jag har ju en hemtenta att ta mig igenom...så det är bara att försöka komma någon vart. 
Hoppas ni alla haft en underbar jul. Nu kommer en bildbomb från dagarna som varit.
Pussar
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: