Det här visste du inte om mig...

Dagens samhälle har blivit lite influerat av det här med träning och hälsa så himla mycket vilket självklart har sina bra och dåliga sidor. Jag kan erkänna jag följer kanske sju konton på instagram som har ordet "fitness" i sitt namn.  Det är väldigt viktigt att röra på sig tycker jag och jag tror inte att jag ljuger när jag säger det finns studier som visar det också. Jag känner mig alltid så duktig när jag tränat men det är inte alltid en dans på rosor och från och till i mitt liv har jag tränat utan att egentligen vetat anledningen.
 
Jag tänkte dela med mig fem saker du inte visste om mig angånge träning och hälsa. 
 
- Har tränat i hela mitt liv fram tills jag flyttade hemifrån (fanns helt plötsligt så mycket annat man kunde fylla sina dagar och helger med). Självklart började det att visa sig på vågen...(tillsammans med den sista punkten).
 
- Det var en period i mitt liv (typ 3-4 år) då jag kunde ha 6 "pass" av innebandy i veckan. Två pass då jag var tränare. Två pass då jag tränade själv och på helgern var det alltid en till två matcher.
 
- Jag gick i gymnastik från det jag kunde gå tills jag var 10 år då jag insåg det enda jag tyckte var roligt var fristånde; så jag började dansa istället som jag sedan höll på med tills jag var 17, vilket jag börjat med nu igen denna höst och det var verkligen ett av de bästa beslut jag tagit på länge! 
 
- Jag har från det jag var ca 8-9 år hört att jag är tjock. Den enda som sa det var jag själv...
 
- Jag har de senaste typ 3 åren käkat godis/socker varenda dag (jag tänkte "Kan den där smala tjejen äta, så kan jag också...") med undantag för tre veckor sedan så det nu blivit 1 gång i veckan och när jag hade en period då jag provade på LCHF (åt inte godis på 3 månader, sen kom påsken...) M.a.o. så har jag ett dumt belöningssystem och starkt sockersug. 
Kommentera inlägget här: