"Minfullness"målning

Som många vet är jag öppen med mitt dålig mående ibland även om det inte blir detaljer så är jag inte rädd för att dela med mig av det. Jag vet bl.a. att jag får lite "höst- depression" och för att det inte ska bryta ut så försöker jag ta hand om mig. Jag har inte råd med KBT eller besök hos någon å prata så har jag faktiskt målarböcker hemma. Det hjälper mot min inre stress och ångest som jag vet är triggers till min depression liknande symptom som jag kan komma att känna i höst.
 
Känslan när man köper nya färgpennor (akvarell) är lite som när man var liten och handlade en ny liten leksak på lördagen för att man sparat sin veckopeng i några veckor så man kunnat köpa det man velat ha! Lite sån känsla. M.a.o. lycklig! Så försöker måla lite varje dag och för mig gör det verkligen gott! Berätta gärna om ni provat detta, vad tycker ni?
Det här är en av mina "målningar" som tagit mest tid. Boken heter Djurens rike och är nog den bästa boken som man kan måla i, köp den om du är sugen säger jag bara! 
 
 
Denana:

Men guuuu så snyggt!

Svar: Tack :D
Therese Fredriksson

Frida:

Oh my lord, va fin!! Du borde ju nästan lägga ut för försäljning, jag hade sååå köpt en!
Riktigt riktigt snygg verkligen!
Ha en fin dag!
Kram

Svar: Nej men oj tack haha :D Vad glad jag blir :) Kram
Therese Fredriksson

Kommentera inlägget här: