Utflykt: Sigtuna

Hejsan!
Det är så otroligt lyxigt när en vän i Uppsala har bil (!!) ni anar inte. Så vi tog tillfället i akt och åkta på en utflykt. Vi visste knappt vart vi skulle, vad vi skulle göra eller hur länge vi skulle vara borta. Men det är så skönt sånt där! Jag, Oscar, Ellen och Therese tog oss ett första stopp i Sigtuna och det var minsann en mysigare stad än jag kunnat ana! Fina små gator med en massor av småkaféer. Vi hade hört att "Tant Brun" skulle vara en trevligt café. Vilket var där vi hamnade. 
 
Senare tog vi bilen för att åka till Skokloster slott och gick runt lite. Sedan beslöt vi oss för att åka tillbaka för en lunch på IKEA (hej studenter!) tog en tur där och sedan utnyttjade vi bilen till max och storhandlade. fem kassar mat fick jag och oscar med oss hem. Efter att ha skrapat ur frysen efter diverse matlådor så var den så gott som tom så det var helt klart välbehövlig shopping. En otroligt mysig dag och vilket väder. Min älskade Nikon fick följa med. Är så otroligt ledsen över att jag inte har med den oftare. Han (jaa min kamera är en han) ger ju så himla fina bilder! 
Pussar, jag kommer sova gott. Detta är en livskvalité dag a la Therese.
 
 
Kommentera inlägget här: