Stockholmsnatt

Hej!
Jag och Oscar hade en mysdag i Stockholm i lördags, dels för att typ fira vårt 6,5 år tillsammans (egentligen mest för att använda vårt presentkort på hotellnatt och middag som var på väg att gå ut). Under dagen gick vi runt inne på NK faktiskt dels för att jag skulle köpa mig en väska och sedan tog vi en fika. Äntligen kunde jag köpa den väska jag spanat på sedan den kom- Michael Kors Selma. Ååh det blev en lite för tidigt "grattis-till-jobbet" från mig själv. Efter fikat så var det en slump att vi hamnade på Chokladfabriken, det låg nämligen precis bredvid. Jag har ännu inte öppnat chokladen men jag är helt övertygad om att den är fantastiskt! Det var så skönt i helgen att kunna ta det lugnt och känna att jag inte hade några måsten, som man hade när man pluggade. Man fick aldrig helg då, jag är så glad att jag är klar med studierna. Min stress har minskat något otroligt och jag börjar faktiskt finna ett inre lugn.
Vi sov någonstans nära Odenplan och åt gjorde vi på Bistro Sjöstad vi tog ett glas champagne och vin och till middag bjöds det på en halv hummer, vilket jag aldrig ätit tidigare och jag vart inte besviken på en fläck! Till huvudrätt åt Oscar blåmusslor och jag tog en Boeuf Bourguignon och efterrätt blev en chokladfoundant och Oscar tog sorbet i  bubblor. En mycket mysig restaurang som jag tror vi i framtiden kommer kunna besöka igen, det var utsikt över hela vattnet (vart det runt hammabry? jag är så dålig på Stockholm och Oscar berättade ändå vart vi var!) nåväl, på sommrarna tror jag det är gudomligt fint att sitta i deras uteservering.
Söndagen tog vi en lugn morgon, eller iallafall jag, Oscar hade sitt huvud på jobb och var tvungen att åka in tidigare för att jobba än vad vi trodde. Jag tog det lugnt och åkte tillbaka till Uppsala och började titta på Gossip Girl. Har inte tittat på den serien tidigare men den föll mig typ i smaken ialafall. Bra tidgsfördriv just nu. Kisses 
 
Kommentera inlägget här: