Tre intervjuer

Hej!
Gårdagen hade jag två intervjuer i Stockholm som jag skulle ta mig till. Jag tänkte att om jag åker tidigt så har jag tid att hitta vart jag ska osv. Men riktigt så gick det ju inte, först börjar dagen med total stopp i all tågtrafik till Stockholm. Tack för att den enda swebussen som gick på förmiddagen hade platser kvar, som dock tog slut mycket fort. Jag kom till Stockholm 1 timma senare än jag tänkt. Hittar rätt tunnelbana och kommer faktiskt fram en halvtimma innan första intervjun börjar kl 12:15. Men jag hinner inte äta lunch så inhandlar en banan. De som skulle interjvjua mig var 10 minuter sena och efter den timman var det bara att ta sig till nästa intervju som skulle börja kl 14. Jag tänkte jag skulle hinna äta en subway på vägen. Dock ställer jag mig i fel ände av kön och där man skulle stå vart flera meter lång på två sekunder (what?!) Så jag struntar i det och tar tunnebana och tvärbana till nästa ställe, utan mat i magen. 
 
Kommer några minuter sen men tur jag ahde ringt innan och hon var mycket förstående, vilket var en otrolig lättnad. Sedan åkte jag och mötte upp Anna och fick min efterlängtade lunch vid en sån där kl halv fyra. Efter några timmar update med Anna skiljdes vi åt och jag tog mig till ett fik för att ladda telefonen. Inga tåg går. Jag och Oscar beslutar oss för att ta in på hotell och sagt och gjort så checkar jag in och Oscar dyker upp några timmar senare efter sin AW. Eftersom det inte riktigt var planerat att sova över i Stockholm var det bara att köpa diverse skönhetssaker som behövdes för morgondagen. Ny ögonskugga, vattenfast mascara, make-up remove servetter, strumpbyxor...som tur var så hade jag en klänning i väskan som jag skulle bara byta i Stockholm, så jag hade nya kläder iaf. Mascaran och ögonskuggan hade jag faktiskt tänkt köpa inför min afrikaresa så det var ju passande att det vart nu då! ;) 
 
Idag vart det eftertraktade hotellfrukosten och tog det lugnt på hotellet. Vad mycket mer tid jag hade när jag inte behövde åka från Uppsala till min tredje och sista intervju för denna stockholmsvistelse som skulle börja kl 11. Äntligen är jag hemma i Uppsala igen och har diskat och inväntar mamma som ska sova över här. Imorgon blir det examensceremoni och jag kan med handen på hjärtat säga att jag verkligen till 100% är färdig socionom! WOW! Kan väl säga att alla intervjuerna gick riktigt bra från min sida iaf. 
 
Kommentera inlägget här: