v. 22

I onsdags var det sommaravslutning med jobbet på eftermiddagen och kvällen på Gröna Lund. Började med ett litet "möte" på Gröna lunds teater och sedan vart det 5- kamp, där mitt lag vann faktiskt! Åt sedan på Fiesta som låg där och åkte några karuseller, jobbet betalar. Då mår man. Jag började dra mig hemmåt vid 21 och var väl hemma två timmar senare. Var ju arbetsdag dagen efter. 
 
Sedan på fredagen fick jag med mig Oscar till Grönan, Danny skulle spela och jag har faktiskt gillat hans skiva som han nu släppte på svenska. Så vi gick runt och njöt på grönan och åt på någon BBQ ställe som är där inne, kan rekomenderas, ligger vid vattnet! Sedan tänkte vi att det var väl dags att ta sig hemmåt en sådär runt 22 men det tyckte inte världen. Det var inställt efter inställda pendeltåg och likaså med tåg. Efter flera timmar med ödslande och vi började inse att det inte kommer gå några tåg så fann vi några andra som skulle till Uppsala och samåkte taxi med dem! Förhoppningsvis får vi tillbaka hela summan av SJ då det faktiskt inte skulle kunna gå att komma hem på något annat sätt än taxi! 
 
lördagen så drog vi till Katrineholm för att träffa på lilla Theo som föddes i veckan! Som vi har längtat, tror kanske Oscar var mest spänd. På lördagskvällen åkte vi till pappas tjej och fick grillad mat där det fanns en vecka gammal schäfer valp, så mysigt. 
 
söndagen så fotograferade jag studentbilder på Fridas syster som kommer dyka upp några stycken framöver och jag vart verkligen super nöjd, så himla bra ljus och vädret var fantastiskt! Sedan åkte vi äntligen och hälsade på Theo ordentligt i några timmar. Vilken sötnos!! Kommer åka till Kholm X antal gånger i sommar kan jag säga! På kvälen var vi bjudna över till Therese för lite grill och en hel hög med drinkar av olika slag. 
 
måndagen, eller nationaldagen,  var vi lediga från jobbet och åkte tidigt till Uppsala igen. Det var över en månad sedan vi var hemma under en helg så vi behövde ta tag i dammsugning och lite rensning inför vår flytt. Är en stund kvar men vi kommer aldrig orka eller ens vilja städa och packa och rensa på vår enda korta semester veckan innan vi flyttar! Så vi tar lite då och då istället! 
 
Kommentera inlägget här: